مزاج شناسی 4

علت اینکه جامعه ریزبین شده شعاع یک متری زندگی خود را نمی بیند به خاطر اینکه گوشت مرغ زیاد می خورد. این اخلاق ریزبینی ازطریق گوشت مرغ منتقل می شود که در روایات وارد شده که نسبت مرغ در میان پرندگان مثال خوک در میان چهارپایان است یعنی همان بی غیرتی
 در این بستر (خلقت) اولین مخلوقات گیاهان هستند.

🔸ما نمی دانیم خداوند یک کاسنی یا خاکشیر خلق کرده و بذرش را تکثیر کرده یا بذرش را دست ملکه ای داده و پخش کرده به هر حال بذر تبلور عالی قوت و قدرت گیاه در یک دانه است. 

🔹دانه قسمت اعظمش بخش پنهان شدن قوه ی ناحیه است ( محل جوانه زدن ) در سر بادام غده ای مشاهده می شود که حدود یک میلی متر است که قویترین قسمت بادام است اگر این قسمت باشد سبز می شود و درخت بادام می شود اگر نباشد نمی شود و در این قسمت مجموعه ساختار بادام ( رنگ شاخه، تعداد برگها و رنگ گلها و ... ) در این قسمت طراحی شده، محل انباشت کل اطلاعات موجود گیاه این قسمت است پس قویترین عضو گیاه، دانه ی آن است این را طبیب باید بداند که هرگاه فرصت کمی برای درمان در اختیار دارد و نمی تواند از ساختمانهای دیگر گیاه بهره بگیرد از دانه گیاه بهره بگیرد که با فرصت کمتر بهره ی بیشتری بگیرد. 
این بخش (بخش دانه)آنقدر قدرتمند است که وقتی روی زمین می افتد مزاج زمین را به مزاج خودش تغییر می دهد ما اگر روی زمین هزار نوع گیاه بکاریم هزار نوع گیاه بدست می آوریم در حالیکه زمینمان دارای طبع سرد و خشک است ولی میوه ی گرم و تر، گرم و خشک و انواع میوه ها با مزاجهای متفاوت و مزه های متفاوت بدست  می آوریم این انواع تابع قدرت دانه است که به آن مزاج پایه می گویند.

    ♻️مزاج پایه هر گیاه آنقدر توانمند است که می تواند مزاج طبیعت را به مزاج خودش دگرگون کند اما یک مزاج منطقه ای به آن اضافه می شود.
 ما اگر سیر در قم بکاریم با پیاز و سیری رو به رو می شویم گرم و خشک و سوزنده. اما اگر همان را در همدان بکاریم محصول مطبوعتر بدست می آید چون سرمای بیشتری دارد و اگر در رشت بکاریم می توانیم کیلو کیلو بخوریم و اتفاقی نمی افتد و بوی کمتری دارد. 

   ♻️ شرایط آب و هوایی همه چیز را تغییر می دهد. وقتی خیار را در کشتزاری با خاک مرغوب می کاریم و با کود حیوانی، خیاری با عطر و خوشمزه می دهد و اگر همان خیار را در گلخانه بکارید خیاری درشت با رنگ روشن و بدون مزه می باشد. این تاثیر موقعیت جغرافیایی است. 

کاهوی قم رنگ تیره، چرمی شکل و خشن می شود اما در شمال همین کاهو رنگ روشن و لطیف دارد. همه ی گونه ها تغییر دارند.
    
🔴مطلب مهم دیگر شخصیت فردی است که گیاه را می کارد و معنویت حاکم بر او که به رکن پنجم ، اضافه می شود. این نکته ای است که طب کلاسیک از ذهن ما حذف کرده است.
    
💠عارف بزرگ جناب شیخ نخودکی اصفهانی می گوید ای کشاورز اگر می خواهی از تو گندم بخرم و بخورم و نماز بخوانم به شرطی می خرم که تعهد کنی که گاوی که با آن زمین را شخم می زنی شلاق نزنی حرکت کند  اما به طمع گیاه حرکت کند این ظلم تو بر او بر کیفیت گندمی که تولید خواهد شد اثر می کند.

 این نقش رکن پنجم است. حالا اینکه دانه اش حلال باشد یا نه یا اینکه شب قبل نماز شب خوانده باشد یا نه و همه ی اینها تاثیراتی روی بافت و کیفیت گیاه دارد این می شود نقش بستر نظام هستی در کاشت گیاهان که به عنوان اولین نیاز طبیعت برای مصرف در طب.

  💠باز رکن پنجم اضافه می شود که آیا حیوان شما غذای حلال خورده یا نه؟ 
     اساس گوشت حیوانی که مورد توجه شماست حلال است یا حرام ؟ 
وقتی می گوییم گوشت الاغ مکروه است می توانیم توجیه کنیم به خاطر شدت سردیش است و غذای درجه آخر به حساب می آید ولی برخی را توجیه کرده به خاطر رفتار حیوان و حالات نفسانی و خلقی الاغ است که حالات رفتاری الاغ بر روی انسان تاثیر جسمی وروحی منفی خواهد داشت.  
  
 گوشت خوک گوشت خیلی مرغوبی است لکن طب اسلامی حرام می شمارد به خاطر رفتارش چون با خوردنش اخلاق آن منتقل می شود. افرادی که از گوشت خوک بهره می برند کمتر همیت و غیرت انسانی دارند. (خوک از بی غیرتیرین حیوانات است که تازمانی که خوکهای نر دیگربا ماده او عشق بازی نکنند او برای جماع تحریک نمی شود).
   
🔹  این اخلاقیات واقعا وجود دارد در جاهای مثبت و منفی. جاهای مثبت می گویند مانند خروس باشید، خروس نماز را به وقت ادا می کند، عیال دوست و سخاوتمند است خروسی در عرش می خواند و بینی خروسهای زمینی می سوزد و همان موقع که بینی شان می سوزد می خوانند. 

🔹علت اینکه جامعه ریزبین شده شعاع یک متری زندگی خود را نمی بیند به خاطر اینکه گوشت مرغ زیاد می خورد. این اخلاق ریزبینی ازطریق گوشت مرغ منتقل می شود که در روایات وارد شده که نسبت مرغ در میان پرندگان مثال خوک در میان چهارپایان است یعنی همان بی غیرتی .
اینها هر کدام تک مزاجی یا دو مزاجی و سه مزاجی بودند و مزاج کامل نداشتند. خداوند تصمیم به خلق کامل گرفت و میکائیل به سراسر گیتی رفت از هر گوشه ای مشتی خاک برداشت با هم درآمیخت در مدت چهل روز در معرض بارندگی باران قرار داد پس خاک بعد آب و بعد در معرض آفتاب و هوا قرار داد.

♻️این سرمایه ی اولیه خلقت انسان. تا اینجا مایه ی اولیه خلقت انسان چهار عنصر مطرح در طب اسلامی بود و لذا باید عنصر دیگری هم اضافه می شد تا انسان نسبت به مجموعه ی مخلوقات از جهات مادی و معنوی برتری پیدا کرد. سایر مخلوقات تک عنصری بودند هم مخلوقات آسمانی و هم زمینی. 

جن از یک عنصر آفریده شده است. در خلقت انسان از عناصر متعدد استفاده شد. انسان هم مزیت طبیعی و هم معنوی دارد. معنوی یعنی روح الهی که در تن او دیده شد، از این جهت شایسته تبریک خداوند شد. خلق دوم اینجاست که خداوند از تن حضرت آدم حضرت حوا را خلق کرد اختلاف نظر بین حکما وجود دارد .
    
🔹 در روایات از معصومین آمده است که حوا از پهلوی چپ آدم آفریده شد جالینوس می گوید خلق اول، انسان دو سر داشت چهار دست و چهار پا که در سینه به هم چسبیده بودند وقتی خلق دوم مطرح می شود یعنی سینه را از هم جدا کرد از این جهت است که هرگاه دو نفر سینه به سینه می شوند انرژیشان به هم بر می گردد و گرمای شدیدی به هم می رسانند وقتی طفل به سینه مادر می چسبد انرژی دیگری می گیرد حتی در مراوده ی انسانی معانقه گفته شده است در احوالپرسی برادران سینه به سینه شوند تا گرمای محبت به هم بدهند چون به خلق اولش بر می گردد تبادل انرژی فراهم می شود.

    معمولا در اندام چپ سردی نهفته است سردی به تن زن رفت و گرمی در تن مرد ماند. 

به همین علت ما مردان را به طور عمومی دارای مزاج گرم و زنان را سردتر از مردان  می دانیم و این مطلب می تواند یکی از اسرار و تفاسیر آیه ((الرجال قوّامون علی النساء)) باشد که مرد به علت گرمی مزاج برتری های خاص خود را طبعاً خواهد داشت. 
   
🔹 حالا مزاج جنس به دنیا آمده است یک جنس مذکر با ویژگی مزاجی گرمی و مونث با مزاج سرد. این بدان معنا نیست که صد در صد زنان سرد هستند. درصدی از مردان می توانند سرد باشند و درصدی از زنان هم گرم هستند ولی طبع غالب زنان سرد است و همانهایی از زنان که گرم هستند میزان گرمیشان نسبت به مردان کمتر است. 

💠زنی که رفتار مردانه دارد، مدیریتش، برجستگی اش ، در خانواده برتری دارد این برتری رفتاری زن نسبت به مرد را ناشی از مزاج گرم زن می دانیم.
    زن گرم مزاج به طور طبیعی می تواند مدیر خانه شود. اگر دو بچه دختر گرم را در کنار دو پسر سرد بگذارید بچه دختر گرم مزاج رئیس بازی می شود.
    حالا از برآیند اثر نطفه فرزندی به دنیا می آید، مهمترین عضو عنصر خلقت در اینجا نطفه می شود. همه ی مقدمات هستی آمد آمد تا رسید به خلقت انسان، تمام آسمان ، زمین و عناصر چهارگانه، گیاهان و حیوانات خادمان انسانند.
   
🔴تبلور عالی نظام خلقت از کاملترین ، جامعترین، عمیق ترین، قصد شیرین عضو خلقت و قدرتمندترین عضو خلقت می شود نطفه. 
    همچنانکه دانه آنقدر قدرت داشت که زمین بستر زیست خودش را به طبع خود بر می گرداند اینجا نطفه همین کار را می کند. 

🔹نطفه بستر خلقت خودش را که رحم هست را به مزاج خودش بر می گرداند این زن تا دیروز سرد بوده، از شیرینی خوشش می آمده حالا که نطفه گرفته گرم مزاج شده ترشی بیشتر دوست دارد نطفه آنقدر گرمیش اثر می گذارد کل مزاج تن رحم را بر می گرداند تا پس از دوران حمل و وضع حمل تا پایان شیردهی تا 30 ماه مزاج حامل به مزاج نطفه بر می گردد این قدرت نطفه است همچنانکه برای دانه کشتزاری لازم است برای نطفه هم کشتزاری که قرآن می فرماید (( نسائکم حرثٌ لکم)) زنان شما کشتزاران شما هستند. از این جهت مجموعه انسانها اعتدالشان نسبت به همدیگر معیارشان فرق می کند.
م. ن. ۱ لایک :)
saeed mhpr
منبعتون رو ذکر کنید،عالی و شگفت انگیز!!!

ببخشید فکر کردم ذکر کردم 

دکتر خیراندیش

saeed mhpr
سپاس

خواهش میکنم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
من یک همسرم
یک مادرم
که سعی میکنه زیبا زندگی کنه.
اینجا آرشیو مطالبیه که تو بهتر زندگی کردن بهشون احتیاج دارم .
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان